NürnbergMesse skriver i ett pressutskick att mässverksamheten återhämtade sig starkt under 2022. När restriktionerna för mässor och event till följd av COVID-19 hävdes, upplevde NürnbergMesse en livlig tillväxt under förra året, trots att mässorna hindrades att gå som vanligt fram till mars. “The pandemic made 2022 a shortened fiscal year for us. But three strong quarters were enough to put us back on track for success. Our clients want to meet up again in person at trade fairs – as we’re seeing not just in Nuremberg, but worldwide,” sa en nöjd Prof. Dr. Roland Fleck, VD för NürnbergMesse Group. Hans kollega, tillika VD, Peter Ottmann, är också optimistisk inför framtiden: “The exhibitions business is recovering at a blistering speed worldwide. Our trade fairs are back on track for success.”
Framgångssiffror för NürnbergMesse
- Mässåret 2022 – Förkortat till mars-december på grund av COVID-19 – gav en vinst på 3,3 miljoner euro•
- Försäljningen ökade till 257 miljoner euro
- Cirka ett dussin nya evenemangsformat är planerade runt om i världen för 2023/24
- Försäljningsmål på cirka 230 miljoner euro för 2023
Läs hela pressmeddelandet här