Trade Fair Agency tar steget in på den norska marknaden genom att överta representationen för Spielwarenmese eG i Norge. Detta inkluderar representationen för samtliga mässor i Spielwarenmesses portfölj; Spielwarenmesse, BRANDmate och SPIEL Essen. Företaget har sedan 2021 framgångsrikt representerat Spielwarenmesse eG och dess mässportfölj i Sverige och utvidgar nu sitt uppdrag till att även omfatta den norska marknaden.
”Det är med stor glädje som vi tar emot förtroendet att representera Spielwarenmesse även i Norge. Vi ser fram emot att stötta norska företag i deras exportsatsningar och att tillsammans öppna nya dörrar för tillväxt inom leksaksbranschen.” – Marie Jaeger, VD för Trade Fair Agency
Spielwarenmesse: Den norska leksaksindustrin är i en spännande fas med möjlighet till tillväxt och utveckling. Ökad medvetenhet om lek och lärande i barns utveckling driver efterfrågan på högkvalitativa och pedagogiska leksaker. Norges betoning på hållbarhet och innovation skapar en gynnsam miljö för utveckling av smarta och miljövänliga leksaker, där Spielwarenmesse erbjuder en utmärkt plattform för expansion mot nya marknader.
BRANDmate: Den norska licensieringsmarknaden för leksaker och underhållning är en del av den globala trenden. BRANDmate, som är specialiserade på licensiering och varumärkessamarbeten, kan hjälpa till att identifiera potentiella partners och underlätta marknadsföring av varumärken och karaktärer på den norska marknaden.
SPIEL Essen: Marknaden för brädspel i Norge har vuxit och visar på potential för fortsatt tillväxt. Tillgången till internationella brädspel via onlineförsäljning och specialiserade butiker har ökat. Brädspelsevenemang, som turneringar och mässor, har också blivit populära i Norge, vilket skapar goda möjligheter för att öka den norska närvaron på SPIEL Essen.
Vi ser fram emot det nya samarbetet och välkomnar norska företag att kontakta oss för mer information!